Φρουροί του Αιγαίου

 

331M 357331 MΠΚ, Mirage 2000-5 Mk2

Σχεδόν μία δεκαετία μετά την έλευση των Mirage 2000-5 Mk2 και η 331 Μοίρα έχει πλέον περάσει σε μια νέα εποχή επιχειρησιακής ωριμότητας, αποτελώντας έναν από τους βασικούς παράγοντες αποτροπής της ΠΑ. Η ισχύς πυρός και οι δυνατότητες του αεροσκάφους συνυφασμένες με τη συνεχή εκπαίδευση και κυρίως με τη θέληση των ανθρώπων της Μοίρας καθιστούν τον συνδυασμό αποφασιστικό παράγοντα απέναντι στις απειλές, που όχι μόνο συνεχίζει να αντιμετωπίζει η χώρας μας αλλά βρίσκονται σε έξαρση.

Μια διαφορετική, αναλυτική ματιά στους «Φρουρούς του Αιγαίου» στο τεύχος μας που κυκλοφορεί (Π&Δ Νο 357, Φεβρουάριος 2016)

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
This entry was posted in ΑΜΥΝΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

8 απαντήσεις στο Φρουροί του Αιγαίου

  1. Ο/Η Gilan λέει:

    Στο άρθρο διάβασα ότι ο κινητήρας αποδίδει 22000 λίβρες ώση. Μου φαίνεται λίγο για τα σημερινά δεδομένα! Ερώτηση: η ισχύς του κινητήρα είναι τόση γιατί αυτή απαιτήθηκε ή η Γαλλική τεχνολογία δεν έχει μεγαλύτερες δυνατότητες; Όποιος ξέρει ας δώσει τα φώτα του.

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Καλημέρα
      Αναφέρεστε στο σήμερα, ενώ θα πρέπει να βάλετε στην εικόνα το χθες. Ο M53 είναι μια σχεδίαση της δεκαετίας του 70 που ανανεώθηκε στην έκδοση –P2. Είχε γίνει επίσης η αρχική επιλογή να μην ξεκινήσει από καθαρό χαρτί αλλά να αποτελέσει εξέλιξη του Atar 9 υιοθετώντας την «ξεπερασμένη» σχεδίαση του μονού άξονα έναντι των δυο αξόνων που χρησιμοποιούσαν οι σύγχρονοι ανταγωνιστικοί κινητήρες της περιόδου. Η επιλογή αυτή είχε να κάνει με κόστος εξέλιξης και κατασκευής, ενώ έδωσε και κάποια πλεονεκτήματα, όπως του λιγότερο περιοριστικού πλαισίου λειτουργίας (έναντι των σχεδιάσεων twin-spool). Από την άλλη ήταν υποδεέστερος σε απόδοση αλλά και δυνατότητες εξέλιξης.
      Ένας δεύτερος παράγοντας ήταν ότι το M2000 δεν είχε την δυνητική προοπτική εξέλιξης άλλων μαχητικών όπως του F-16, ώστε η Dassault να επιδιώξει την (υψηλού κόστους) λύση νέου κινητήρα στην έκδοση -5 Mk2. Με άλλα λόγια η επιλογή της Dassault να «φορέσει» τον ξεπερασμένο σχεδιαστικά Μ53 είναι η απάντηση στο ερώτημά σας. Ο Μ53-P2 εξάντλησε τις δυνατότητες της σχεδίασης. Εάν υπήρχε μέλλον στο M2000 με δυνητική αγορά, τότε θα υπήρχε πρόβλημα και θα απαιτείτο νέος κινητήρας.

      • Ο/Η Gilan λέει:

        Κατατοπιστική απάντηση, με κάλυψε πλήρως. Thank you.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Υπάρχει και η… μακρά έκδοση αλλά θα τη συμπεριλάμβουμε κάποια στιγμή σε άρθρο για κινητήρες που προετοιμάζουμε…

      • Ο/Η manolis λέει:

        Σε παλαιοτερα αρθρα του περιοδικου, αναφερετε οτι ο παραγοντας που περιορισε το διλιτρο με τον ξεπερασμένο σχεδιαστικά κινητηρα δεν ηταν τοσο το επιπλεον κοστος, εξαλλου τα μιραζ δεν ηταν ποτε φθηνα, αλλα η …Armee del’Air , που δεν απαιτησε ποτε κινητηρα μεγαλυτερης αποδοσης. Καλως ή κακως , τα γαλλικα μαχητικα κατασκευαζονται πρωτα για τους γαλλους.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Αν η Armee de l’Air δεν αγόραζε τότε δεν υπήρχε λόγος (ή δυνατότητα) επένδυσης για εξαγωγικούς πελάτες. Δεν υπήρχε άλλωστε πελάτης που να μπορούσε να σηκώσει το βάρος μιας τέτοιας προσπάθειας.

  2. Ο/Η nikos parapoulis λέει:

    Υπήρχαν σχέδια για βελτιωμένες εκδόσεις όπως Μ-53P20 και την Μ-53Ρ3Χ.Ίσως τώρα με το πρόγραμμα εκσυχρονισμού των γαλλικών Μ-2000 έχουμε κάποια εξέλιξη.(λίγες πιθανότητες δίνω).Αλήθεια με την ενίσχυση των σκελών προσγείωσης έτσι ώστε να είναι δυνατή η μεταφορά του ΑSTAC έχουμε κάποια εξέλιξη?

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Για τον εκσυγχρονισμό των γαλλικών M2000 θα έχουμε κάτι σύντομα, αλλά δεν αφορά σε καμιά (γνωστή πτυχή) κινητήρες. Σε κάθε περίπτωση η ενίσχυση θα ήταν μικρή. Στο άλλο θέμα δεν υπάρχουν νεώτερα, αν και η απόσυρση των RF-4 έρχεται… σύντομα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s