Rafale 6,7 δισεκατομμυρίων ευρώ

qatar rafaleΥπογράφηκε στην Ντόχα η συμφωνία ανάμεσα στην Γαλλία και το Κατάρ για την προμήθεια των 24 μαχητικών Rafale, που είχε ανακοινωθεί πέρυσι.

Η συμφωνία, που είναι ακριβότερη κατά 400 εκατομμύρια ευρώ από την αρχική εκτίμηση, περιλαμβάνει επίσης υποστήριξη, αρχικά ανταλλακτικά, την εκπαίδευση 36 χειριστών και μεγάλη ποσότητα όπλων, συμπεριλαμβανομένων Scalp και Meteor.

Εντύπωση προκάλεσε η δήλωση του Βρετανού υπουργού Άμυνας που βρίσκεται στο Κατάρ για διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού (στη εναρκτήρια ημέρα της οποίας έγινε και η υπογραφή για τα Rafale), o οποίος δεν απέκλεισε την «πιθανότητα πώλησης Eurofighter στην αραβική χώρα).

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
This entry was posted in ΑΜΥΝΑ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ and tagged , , . Bookmark the permalink.

17 απαντήσεις στο Rafale 6,7 δισεκατομμυρίων ευρώ

  1. Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

    Μήπως να αρχίσουμε να τρέχουμε; -9

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Υπάρχουν πολλά που θα έπρεπε να μας κάνουν να τρέχουμε… αλλά γι’ αυτά προσεχώς

      • Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

        Αναμένουμε…🙂
        Υ.γ: Κυκλοφορεί ένα σενάριο περί αναβάθμισης Μ-2000,υφίσταται και αν ναι τι περιλαμβάνει?

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Είχαμε γράψει στο τρέχον τεύχος και θα επανέλθουμε με πολύ μεγαλύτερη αναφορά για τον «σχεδιασμό» της ΠΑ τον Μάιο. Το θέμα δεν είναι τι περιλαμβάνει αλλά τι κοστίχει για τα 19 αεροπλάνα… «την μάνα τους και τον πατέρα τους»… Υπάρχουν δυο -τουλάχιστον- σενάρια για να φτάσουν στο επίπεδο -5MkII. To ένα είναι πλήρης εκσυγχρονισμός και το αλλο είναι (πολλές) «εκπτώσεις» για να βγει το λογαριασμός.

      • Ο/Η manolis λέει:

        Τα -9 οπως ειναι διαμορφωμενα, παιζει να ειναι πιο κοντα στα υφισταμενα -5Μκ2 απο οποιαδηποτε εκδοση εκσυγχρονισμενων EGM μπορει σημερα να γινει. Επισης ειναι νεωτερης κατασκευης απο τα δικα μας (πλην των νεας κατασκευης) και «εζησαν» ως τωρα σε περιβαλλον ξηρο, ιδανικο για αεροπορικες κατασκευες. Δεν ειναι τυχαιο που αεροπλανα «αποθηκευονται» σε τετοιες συνθηκες στο υπαιθρο , στις ΗΠΑ και αλλου μεχρι την επανεργοποιηση τους. Εαν το ζητουμενο απο πλευρας κυβερνωντων ηταν η πραγματικη αυξηση της αποτρεπτικης ισχυος της χωρας με τον πιο αποδοτικο οικονομικα (και επιχειρησιακα!) τροπο εν μεσω κρισης , θα επρεπε να ειμασταν μερος της συμφωνιας Γαλλίας – Κατάρ ως αποδεκτες -αμεσα!- των Μιραζ 2000-9 . Φυσικα, εφόσον αυτα διατιθενται οπως φημολογειται καιρο τωρα. Αμυντικη συνεργασια υπαρχει στενη και με τις 2 χωρες. Εαν οι Γαλλοι ηθελαν περισσοτερα απο οσα μια τετοια συμφωνια μπορει να τους αποδωσει, προς πωληση εχουν και οπλα, ηλεκτρονικα, ζευξεις, ατρακτιδια και αλλα πολλα καλουδια που ευχαριστως θα ηθελε η ΠΑ. Επειδη ομως φαινεται πως ο στοχος ειναι το ξεπεταγμα ενος (ακομη…) χρεωστουμενου «γραμματιου», εξεταζουμε λυση «τυπου Ρ-3» . Και καλα τα Ρ-3 , μαζευουν ηλιο στην Ελευσινα και την Ταναγρα, τα EGM ομως ειναι ενεργα (ακομη) και εκσυγχρονισμος τους σημαινει αποσυρση για αποδοση στην ΕΑΒ και επιστροφη τους μετα απο καποια χρονια – αν ολα πανε καλα. Για αναχαιτισεις F-35.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Μα αν θυμώμαστε καλά τo Κατάρ έχει Mirage 2000-5EDA/5DDA αντίστοιχα των αεροσκαφών της Ταϊβάν (θα λέγαμε και των M2000-5F της Armee de l’Air αλλά εκείνα είναι υβρίδια . Τα ΗΑΕ έχουν M2000-9 και δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για Rafale (αν και παλι μαγειρεύεται). Κατά τα άλλα θα συμφωνούσαμε εάν δεν βρισκόμασταν στη… σημερινή Ελλάδα.

      • Ο/Η GK λέει:

        «υβριδια» ή όχι, αξιζει τον κοπο, να αποκτηθουν, μονο εαν κοστιζουν λιγοτερο απο τα αρχικα 350 εκ € του αρχικα προβλεπομενου εκσυγχρονισμου. Ουτε να συζηταμε για εκσυγχρονισμο των Μ2000, με βαση δημοσιευση που προσφατα βγηκε «εξω» για το εξωπραγματικο μεγεθος του 1 δις €, ενω παραμενει αγνωστο εαν περιλαμβανει και το συμπληρωματικο πακετο των οπλων ΑΑ που ειναι απαραιτητα, οπως επεισης και τον εκσυγχρονισμο του ICMS.
        Με τα σημερινα δεοδμενα, εαν η MBDA ειναι σε θεση να προτεινει εκσυχγρονισμο στα Συστηματα αυτοπροστασιας, θα εκσυγχρονιζα το συνολο των συστηματων ICMS Mk.I/II στην νεοτερη και τεχνολογικα ανωτερη εκδοση. Οπως επεισης θα εριχνα μια ματια και στις πιθανη ενσωματωση ενος IRST δομικα ενσωματομενου σε ολα τα Μ2000 (https://fr.wikipedia.org/wiki/Optronique_secteur_frontal), εαν μου λυσει καποια προβληματα που θα προκυψουν σε λιγα χρονια.
        Αληθεια «την σημερον ημερα», τι θα αποκτουσε κανεις; mica-EM ή Meteor μαζι με mica-IR;
        Εγω θα προκρινα πλεον τον δευτερο συνδιασμο, και μονο απο το γεγονος οτι σε λιγα χρονια ο Meteor θα μπει σε υπηρεσια με την ΤΗΚ.

  2. Ο/Η Tim λέει:

    Κόστισαν κάτι παραπάνω βέβαια

  3. Ο/Η Nικος λέει:

    ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΙ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ FREMM. ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ?

  4. Ο/Η npo λέει:

    δλδ 280 εκατομμυριάκια έκαστο.
    Λίγο τσουχτερά τους ήρθαν, αλλά καλές πτήσεις 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s