Η Δανία επιλέγει το F-35

Danmark F35H κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε σήμερα ότι επιλέγει αρχικά το Lockheed Martin F-35 για την αντικατάσταση των F-16 της πολεμικής της αεροπορίας με απαίτηση για 27 αεροσκάφη και συνολικό προϋπολογισμό 20 δισεκατομμυρίων κορόνων Δανίας ή περίπου 3 δις δολάρια. Σε επόμενη φάση το θέμα θα μπει σε διαβούλευση για ψηφοφορία την Βουλή της χώρας, διαδικασία που θα απαιτήσει τουλάχιστον ένα μήνα.

Η επιλογή της Δανίας έγινε έναντι του Saab Gripen NG, του Eurofighter Typhoon και του Boeing  F/A-18 Super Hornet με το σκεπτικό ότι η Αεροπορία της θα χρειαστεί λιγότερα μαχητικά και ότι ο κύκλος κόστους ζωής του F-35 θα είναι έτσι μικρότερος.

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
This entry was posted in ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ and tagged , , . Bookmark the permalink.

26 απαντήσεις στο Η Δανία επιλέγει το F-35

  1. Ο/Η NikolasTza λέει:

    «ο κύκλος κόστους ζωής του F-35 θα είναι έτσι μικρότερο»
    Δυσκολεύομαι να το πιστέψω ότι θα είναι μικρότερο απ το Saab Gripen NG. Μυρίζω έντονα πολιτική απόφαση.
    Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει πολιτική στην απόφαση, είτε υπέρ είτε κατά…

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Υπάρχει μια σχετική μελέτη που έχει συνυποβληθεί και την οποία αναζητούμε…
      Αυτό όμως που λένε οι Δανοί είναι ότι με τις δεδομένες ανάγκες τους χρειάζονται για παράδειγμα Χ F-35 και 5X Gripen NG. Τα 5Χ Gripen θα έχουν υψηλότερο κόστος κύκλου ζωής… λόγω αριθμού 5Χ

      • Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

        Αν μας εξηγούσαν και γιατί 5ΧGripen NG? Που και πάλι θα είχαν χαμηλότερο ΚΚΖ…

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Όπως είπαμε η εισήγηση (γιατί περί εισήγησης της κυβέρνησης πρόκειται) συνοδεύεται από μελέτη. Θα είναι βέβαια πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε και την κοινοβουλευτική διαδικασία. Το θέμα του ΚΚΖ βέβαια είναι μεγάλο και… ακανθώδες διότι δεν υπάρχουν κοινά πρότυπα, ειδικά για ένα μαχητικό που προβλέπεται να υπηρετήσει 50 χρόνια…

      • Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

        Ε,τολμώ να πω ότι έχει συνάφεια σε υψηλό ποσοστό με το αντίστοιχο προσφερθέν πρόγραμμα του Καναδά, με 40ετη ΚΚΖ,σας είχα στείλει και το link σε σχόλιο παλαιότερα.

      • Ο/Η Gunner λέει:

        Οι ανάγκες τους είναι 1 Μοίρα. Τίποτα παραπάνω. Με αυτήν την μια μοίρα μπορούν να καλύψουν τις νατοϊκές τους υποχρεώσεις. Δεν είναι ανάγκη λοιπόν να πάνε στο ακριβότερο με τα περισσότερα προβλήματα. Θα μπορούσαν να πάνε σε μια δοκιμασμένη λύση όπως το F/A-18E που βγήκε 2ρο στην αξιολόγηση τους αν δεν κάνω λάθος.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Δεν το βλέπετε και μέσα στο ευρωπαϊκό πλαίσιο του F-35 που έχει δημιουργηθεί. Οι Δανοί επιχειρούσαν ΝΑΤΟικά από κοινού με όλες τις άλλες χώρες που διαθέτουν F-16MLU συγκροτώντας κοινή εκστρατευτική Μοίρα (έχουμε γράψει σχετικά στο περιοδικό). Αυτός είναι ένας τεράστιος λόγος υπέρ του JSF. Για την βιομηχανική συνεργασία δεν χρειάζεται να αναφερθούμε. Έχετε επίσης σκεφτεί ότι εάν το Super Hornet δεν επιτύχει σύντομα πωλήσεις, η γραμμή παραγωγής κλείνει;

    • Ο/Η manolis λέει:

      KKZ μεταξυ αλλων ειναι και το κοστος εκπαιδευσης , συντηρησης/διαθεσιμοτητας και γιατι οχι, μισθοδοσιας πιλοτων για δεκαετιες! Και εδω μιλαμε για σκανδιναυια και οχι για …το σπιτι του κρεμασμενου , στο οποιο διαφοροι «αποθηκαριοι» και «καθαριστριες» στο ευρυτερο δημοσιο καθαριζουν διπλασιες απολαβες απο πιλοτο F-16… Αν οντως μπορεις να κανεις τη δουλεια σου με 40 πιλοτους αντι …150 ας πουμε, η διαφορα ειναι πολυ μεγαλη και συμπαρασυρει και αλλα μεγεθη που περισσοτερο ειδικοι μπορουν να διακρινουν, πχ. λιγοτερα εκπαιδευτικα αεροπλανα. Ακομα και τα πυρομαχικα που απαιτουνται ειναι λιγοτερα.

  2. Ο/Η SEAMAN λέει:

    Απαιτηση για 27 αεροσκαφη για να ειναι επιχειρησιακα τα 7…

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      🙂 Στο σπίτι του κρεμασμένου βέβαια δεν μιλάνε για σχοινί… και ο νοών νοείτω…

    • Ο/Η pito59 λέει:

      Αν συνεχίσουν με τα προβλήματα που έχουν, τα 7 που υπολογίζεις θα είναι πολύ αισιόδοξο νούμερο. Διαβάστε λίγο την ιστορία του Curtiss SB2C Helldiver. Αν αφαιρέσετε την Ελληνική ηρωική παρένθεση, μιλάμε για το φιάσκο του αιώνος. Κατα κει πάει το F-35.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        WAY ΤΟ BIG TO FAIL!

      • Ο/Η npo λέει:

        Και ποιές είναι τάχα οι ανάγκες των Δανών ωστε έστω και 7 να μην τους αρκούν?

        Πάντως θα μου κάνει εντύπωση αν τελικά πάνε για F35 αντι gripen. Όχι μόνο για τον ρόλο (επιτήρηση) που καλύπτεται άνετα απο φθηνότερα α/φη αλλά και γιατί γενικώς οι σκανδιαναβοί αλληλουποστηρίζονται.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Ζητώντας συγνώμη για την… παρέμβαση οι ανάγκες κάθε χώρας καθορίζονται με βάση εθνικά συμφέροντα και οι Δανοί έχουν αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι είναι ενταγμένοι στο πλέγμα που περιλαμβανει και άλλες χώρες έχοντας πολεμησει στο Αφγανιστάν και πιο πρόσφατα κατά του ISIS. Τα συμφέροντα, όπως τα αντιλαμβάνονται πολλές χώρες δεν βρίσκονται πάντα στην άλλη πλευρά των συνόρων τους (είτε συμφωνεί κανείς είτε όχι). Σε αυτό το πλαίσιο θα επιχειρούν με νορβηγικά και ολλανδικά F-35 (όπως έκαναν και με τα F-16). Άρα η σκανδιναβική αλληλοϋποστήριξη είναι άλλος ένας αστικός μύθος. Τώρα όσον αφορλά τον αριθμό, προσανατολίζονται σε δυο Μοίρες. Με δεδομένες και τις ανάγκες τους ίσως αυτός είναι και ο λόγος που δεν παραγγέλνουν… 100!

      • Ο/Η npo λέει:

        @ ptisidiastima
        Χμμμ.. δεν το ήξερα πως συμμετέχουν σε αποστολές εκτός Δανίας :-/
        Δεν είμαι σίγουρος πως κατανοώ τους λόγους, αλλά κάτι καλύτερο θα ξέρουν οι ίδιοι.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Πέραν των ΝΑΤΟικων καθηκόντων και του air policing στην Βαλτική, βρίσκοντουσαν σε μικτή δύναμη στο θέατρο του Αφγανιστάν επιχειρώντας μάλιστα απο το Κυργιστάν και τώρα επιχειρούν στην Operation Resolve. Το ίδιο και ο Βέλγοι, Ολλανδοί, Νορβηγοί. Το ξέρουμε οτι είναι δύσκολα κατανοητό για τον Έλληνα αλλά… συμβαίνει.
        Και ένα μικρό δείγμα

      • Ο/Η npo λέει:

        @ ptisidiastima

        Πράγματι. Ίσως γιατί η ελλάδα δεν έχει μοιάζει να έχει κερδίσει κάτι απο τέτοιες αποστολές. Ή μπορεί και να έχει κερδίσει αλλά να μην έχει εξηγηθεί σε μας τους πολίτες μια και ασχολούμαστε με άλλα πράγματα🙂
        Πάντως αν έχετε υπ’όψη σας κάποιο αρθράκι να προτείνετε που να εξηγεί γιατί χώρες χωρίς πρόβλημα ασφάλειας σαν τις Σκανδιναβικές ή τον Καναδά πχ συμμετέχουν ενεργά σε τέτοιες αποστολές θα το εκτιμούσα. Είμαι πολύ περίεργος να δω τι άλλα ωφελήματα έχουν εκτός απο την απόκτηση εμπειρίας (που έτσι κι αλλιώς δεν φαίνεται να την χρειαστούν σύντομα).

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Τεράστιο θέμα ανοίγετε που άπτεται στη βάση του «σχίσματος» που υφίσταται στην ελληνική κοινωνία από την εποχή αμέσως μετά τη συγκρότηση του ελληνικού κράτους και το γεγονός ότι τα πρώτα κόμματα ήταν το… αγγλικό, ρωσικό και γαλλικό. Συνεχίζεται φυσικά μέχρι τις μέρες μας και η ιστορια γράφεται κατα το δοκούν του συγγραφέα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα λέγαμε ότι είναι περισσότερο αντίληψη υποχρεώσεων έναντι του ΝΑΤΟ/συμμαχιών παρά θέμα άμεσως κερδρών. Στην Ελλάδα βέβαια τι μπορεί να ειπωθεί για το ΝΑΤΟ που να μην ξεσηκώσει (και πάλι κατά το δοκούν, αν κρίνουμε από την μεταστροφή της σημερινής κυβέρνησης). Αλλά όπως λέει και ο πρωθυπουργός… αυταπάτες.

  3. Ο/Η Billy λέει:

    Μπορει και να κανω λαθος και να ακουστει λιγο μπακαλιστικο, αλλα ο εκσυγχρονισμος των τεσσαρων P3 θα μας κοστισει 500 εκ, οσο δηλαδη τεσσερα F35 (125 το ενα, περιπου) ? Γιατι καπου τοσο θα κοστισει στη Δανια το ενα…(Μιλαω καθαρα απο αποψη κοστους, οχι απο θεμα επιχειρηματικοτητας και χρησιμοτητας τη δεδομενη στιγμη)

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Το λάθος βρίσκεται στο ότι προσπαθείτε να συγκρίνεται προγράμματα των οποίων δεν ξέρετε το περιεχόμενο (τουλάχιστον στην περίπτωση της Δανίας). Το πόσο θα κοστίσουν τα F-35 της Δανίας θα το δούμε όταν και εάν παραγγελθούν με τις τιμές εκείνης της εποχής που μπορεί να είναι και πέντε ή και περαπάνω χρονια από σήμερα. Θα ήταν μάλιστα προτιμότερο να προσπαθείτε να τα συγκρίνετε με το κόστος των F-16 σήμερα (ή αν θέλετε των Gripen NG, Typhoon, Rafale κλπ για να έχει κάποιο νόημα. Η σύγκριση με το πρόγραμμα των ελληνικών ΑΦΝΣ δεν νομίζουμε ότι έχει οποιαδήποτε αξία ή αν δεν καταλαβαίνουμε το σκεπτικό σας παρακοαλούμε να μας το εξηγήσετε.🙂

      • Ο/Η Billy λέει:

        Απλα, παντοτε ειχα στο μυαλο μου ποσο μπορει να κοστιζει μια μοιρα F35. Και ειδα οτι περιπου, χοντρικα παντα, κοστιζει οσο η δικη μας αναβαθμιση των orion.. Στο περιπου.. Εκτος και αν τελικα, η τελικη τους τιμη φτασει να διπλασιαστει (των F35).. Μια προσωπικη σκεψη εκανα.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Πρέπει πρώτα να ορίστε την… πραγματικότητα και δη την ελληνική

  4. Ο/Η GK λέει:

    αναλογικα, με βαση την συγκεκρημενη ενημερωση, για την ελληνικη περιπτωση που επιλεχτει το ιδιο αεροσκαφος, μιλαμε για ενα υποθετικο ενδεικτικο μεγεθος της ταξεως των 4,5 δις εκ. $ περιπου, για 40 αεροσκαφη (2 μρ, 1 ΠΜ).

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Δύσκολα να γίνει τέτοια αναγωγή διότι οι παράμετροι που υολογίζονται αφοορύν την Δανία και όχι την ελληνική πραγματικότητα (αξιοποίηση, εκπαίδευση, εξομοιωτές, όπλα, υποστήριξη κλπ)

  5. Ο/Η ΔΝΤ λέει:

    Ωραια, ετσι »αποδεσμευονται» 30 F-16 AM/BM επιπεδου block 50D για καθε ενδιαφερομενο, ονοματα δεν λεμε..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s