Η νέα «Πτήση & Διάστημα» Ιουνίου 2016!

P&D361Κυκλοφόρησε!

και εδώ

ΠΑ: Μονόδρομος ο εκσυγχρονισμός όλων των μαχητικών

Η Πολεμική Αεροπορία επικαιροποίησε πρόσφατα τις ανάγκες της προκειμένου να διατηρήσει την αποτρεπτική ισχύ της χώρας στον αέρα, παράγοντας -κρισιμότερος παρά ποτέ- για την προστασία της εθνικής μας κυριαρχίας. Η ικανοποίησή τους υπό τις δεδομένες μεσοπρόθεσμες συνθήκες είναι πρακτικά μονόδρομος εκσυγχρονισμών όλων των μαχητικών, εστιασμένων στα νεότερα αεροπλάνα της. Οι δυνητικές επιλογές βέβαια κρύβουν ορισμένες δύσκολες αποφάσεις που θα δεσμεύσουν το μέλλον της, ίσως όμως και να την αποσπάσουν από τις κακοδαιμονίες του παρελθόντος.

Lockheed Martin F-16V, V for Viper

Πριν από δύο χρόνια, όταν αναφερθήκαμε τότε στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του Fighting Falcon, το θέμα ήταν ακόμη σε μεγάλο βαθμό μια πρόταση, υπό τη σκιά τότε της αναστολής προθέσεων από την USAF και της ακύρωσης υλοποίησης του προγράμματος CAPES. Σήμερα, με τρεις διεθνείς πελάτες να έχουν επιλέξει τον εκσυγχρονισμό Viper, άλλους να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση και το πρωτότυπο αεροσκάφος να βρίσκεται σε δοκιμές, η κατάσταση πλέον είναι σημαντικά διαφορετική.

114ΠΜ/ΜΣΒ Σμήνος Αεροκινητήρων, Τo μυστικό όπλο των Mirage 2000

Τηρώντας την υπόσχεση που είχαμε δώσει στην πρόσφατη επίσκεψή μας στην 114 Πτέρυγα Μάχης, αναφερόμαστε στο Σμήνος Αεροκινητήρων της Μοίρας Συντήρησης Βάσης που συντηρεί και υποστηρίζει το λιγότερο γνωστό από τα «μυστικά» όπλα των Mirage 2000.

Γαλλικοί «Αντικατοπτρισμοί», Βελτιστοποίηση αξιοποίησης

Σε έναν συμβιβασμό επιχειρησιακών αναγκών και εθνικών προτεραιοτήτων από τη μια, και οικονομικών δυνατοτήτων που περιορίζονται από την αδυσώπητη ευρωπαϊκή κρίση από την άλλη, η Γαλλική Αεροπορία προσπαθεί να περάσει τις συμπληγάδες στρεφόμενη σε περαιτέρω αξιοποίηση των Mirage 2000.  Το πλαίσιο όμως των γαλλικών επιδιώξεων και αποφάσεων αποκαλύπτει και όλες τις δυνατότητες βελτιστοποίησης στην αξιοποίηση των «Αντικατοπτρισμών» της Dassault σε άμεση σχέση με την αναφορά μας για τους εκσυγχρονισμούς της ΠΑ.

 Islamic Republic of Iran Air Force 2016, Στους ουρανούς της Τεχεράνης

Η μεγάλη ετήσια στρατιωτική παρέλαση την ημέρα των ενόπλων δυνάμεων στο Ιράν είναι πάντα μια ευκαιρία για επίδειξη δύναμης στην περιοχή, και η φετινή εκδήλωση στις 17 Απριλίου δεν ήταν εξαίρεση. Η χώρα του Κόλπου με τη δυναμική που έχει αποκτήσει μετά την πρόσφατη συμφωνία με τη Δύση για τα πυρηνικά βρίσκεται σε έπαρση, που ήταν έκδηλη τόσο στο έδαφος με αρκετά νέα όπλα συμπεριλαμβανομένων και συγκροτημάτων S-300 όσο και στον ουρανό της νότιας Τεχεράνης όπου βρέθηκαν 25 αεροπλάνα και 50 ελικόπτερα.

Cold Blade 2016, Κάτω από το βόρειο σέλας

Η πτήση με ελικόπτερα στον φινλανδικό βορρά είναι μια σπάνια εμπειρία που γίνεται σπανιότερη εάν πραγματοποιηθεί χειμώνα. Με τα δένδρα και το χιόνι να είναι τα μόνα σημεία αναφοράς στο ορεινό τοπίο οι επιχειρήσεις σε αυτήν την περιοχή του κόσμου γίνονται πραγματική πρόκληση, ειδικά στον προσανατολισμό και τη διαχείριση αποστολών. Από την άλλη όμως, η εκπαίδευση υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες σε τέτοιο περιβάλλον είναι μια μεγάλη ευκαιρία την οποία, όσοι βρέθηκαν εκεί στο πλαίσιο της άσκησης Cold Blade, την πρώτη των σχετικών εκπαιδεύσεων φέτος υπό την αιγίδα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας EDA (European Defence Agency), την απόλαυσαν πραγματικά και πλαισιωμένοι ιδανικά από το βόρειο σέλας.

Svenska Flygvapnet-Sk60, Luftstridsskolan, μηδενική ανοχή αποτυχίας

Η Σχολή Πτητικής Εκπαίδευσης της Σουηδικής Αεροπορίας δεν είναι ξένη στους αναγνώστες της Π&Δ, καθώς την έχουμε επισκεφτεί αρκετές φορές στο παρελθόν για τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει. Πρόσφατα όμως βρεθήκαμε και πάλι στη βάση του Malmen κοντά στο Linkοping, για να δούμε τις αλλαγές που έχει υποστεί η προετοιμασία χειριστών στους κόλπους της Svenska Flygvapnet, που όπως υποστηρίζει έχει δημιουργήσει μια από τις πλέον αποδοτικές μεθόδους στρατιωτικής εκπαίδευσης πιλότων στον κόσμο. Με την ιδιαίτερη ευαισθησία που έχουμε στο θέμα, η αναφορά μας όχι μόνο επιτρέπει συγκρίσεις με την ΠΑ και άλλες αεροπορίες που έχουμε παρουσιάσει, αλλά προβάλλει και καινοτόμες λύσεις που έχουν υιοθετηθεί σε χρόνια προβλήματα.

Aero L-39NG, Albatross τέταρτης γενιάς

Ανακοινώθηκε αρχικά στο Farnborough του 2014 ως ένα νέο πρόγραμμα της τσεχικής εταιρείας, η οποία στόχευε τόσο στους υφιστάμενους πελάτες του θρυλικού εκπαιδευτικού/αεροσκάφους ελαφράς κρούσης όσο όμως και για να εξυπηρετήσει γενικότερα ανάγκες στον κρίσιμο τομέα της προετοιμασίας χειριστών για μαχητικά νέας γενιάς. Έτσι η πρώτη πτήση του L-39 New Generation στις 14 Σεπτεμβρίου 2015 σηματοδοτεί για την Aero Vodochody την επόμενη σελίδα μιας μακράς και επιτυχημένης πορείας στον χώρο.

Βουλγαρικά MiG-21bis, Κύκνειο άσμα για τα «FishbedN» της Σόφιας

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Βουλγαρική Αεροπορία απέσυρε οριστικά τα τελευταία από τα MiG-21bis που διατηρούσε σε υπηρεσία, για να ανταποκριθεί στις ΝΑΤΟϊκές της υποχρεώσεις. Κάνουμε ανασκόπηση της χρήσης των «Fishbed» στη γειτονική χώρα, που αποτέλεσαν έναν από τους μεγάλους αντιπάλους της ΠΑ την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου.

Βουλγαρική Αεροπορία, MiG σε ρόλο πυρηνικής κρούσης

Η αναφορά μας στα βουλγαρικά MiG-21 αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να αποκαλύψουμε μια άλλη πτυχή της αεροπορικής δραστηριότητας στη γειτονική χώρα, που εμπλέκει τον συγκεκριμένο τύπο σε ρόλο πυρηνικής κρούσης από την άλλη πλευρά του παραπετάσματος. Είναι δηλαδή το αντίστοιχο της αρθρογραφίας μας στις αποστολές πυρηνικής κρούσης της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με F-104, τις οποίες είχαμε δημοσιεύσει παλαιότερα.

A-4 Skyhawk/Ayit, Οι Ισραηλινοί Αετοί πήραν σύνταξη

Τον περασμένο Δεκέμβριο, έπειτα από σχεδόν 50 χρόνια στην ισραηλινή αεροπορική σκηνή, τα A-4, γνωστά ως Ayit (Αετοί), πήραν σύνταξη έχοντας  συμμετάσχει σε όλες τις πολεμικές επιχειρήσεις του Ισραήλ  για να αποτελέσουν στη συνέχεια τον στυλοβάτη της προκεχωρημένης αεροπορικής εκπαίδευσης.

Honda HA-420, HondaJet: Μυστήρια και θαύματα!

Το μικρό business jet από τον μεγάλο Ιάπωνα κατασκευαστή είναι μια ιδιαίτερα επαναστατική σχεδίαση στην εισαγωγική κατηγορία VLJ (Very Light Jet), που προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Είναι όμως και το συνολικό «πακέτο» υψηλής τεχνολογίας, εξαιρετικής εργονομίας και κυρίως έμπνευσης, οράματος και καινοτόμας υλοποίησης από τους δημιουργούς του, που κάνουν πολλούς να μιλούν για μια νέα τάξη επιχειρηματικών αεροσκαφών και όχι μόνο. Η απόκτηση πιστοποιητικού πλοϊμότητας και η έναρξη παραδόσεων τον περασμένο Δεκέμβριο κάνει τη στιγμή κατάλληλη για να ασχοληθούμε με τα μυστήρια και τα θαύματα του ιαπωνικού VLJ.

Διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, Ξεκλειδώνοντας τα μυστικά του Σύμπαντος

Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb (JWST) με 25 τετραγωνικά μέτρα ανακλαστικής επιφάνειας θα είναι έξι φορές μεγαλύτερο από το Hubble (HST) που υπηρετεί την αστρονομία από το 1990, και όταν μπει σε χρήση στο τέλος του 2018 θα μπορεί να δει πολύ μακρύτερα στον κοσμικό χώρο ή να περιηγηθεί πολύ πιο πίσω στον χρόνο του διαστελλόμενου Σύμπαντος αποκαλύπτοντας τα μυστικά του. Παρά τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις και τα πολλαπλά προβλήματά του, η επιστημονική κοινότητα παραμένει ενθουσιασμένη στην προοπτική ότι εκεί όπου το HST αποκάλυψε τους πρώτους γαλαξίες το JWST θα δει τα αρχέγονα άστρα! Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της δομής του κατόπτρου και της έναρξης δοκιμών αντοχής κάνουμε μια ανασκόπηση του προγράμματος.

Ρωσία-ΝΑΤΟ-Μέση Ανατολή «Ψυχρός Πόλεμος 2.0» με γεωπολιτική προβολή στην Υεμένη

Η επιχειρησιακή πιστοποίηση του συστήματος AEGIS στη Ρουμανία καλλιεργεί ψυχροπολεμικό σκηνικό στις σχέσεις της Δύσης με τη Ρωσία. Ωστόσο, βιώνουμε έναν υβριδικό πόλεμο που αποτελεί εξελικτική μορφή του παραδοσιακού Ψυχρού Πολέμου, με κύρια χαρακτηριστικά τις τοπικές και περιφερειακές συγκρούσεις αποσταθεροποίησης και την «προσπάθεια χειραγώγησης» της οικονομικής ζωής σε περιοχές από την ΕΕ μέχρι τη Βραζιλία και τη Βενεζουέλα.

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
This entry was posted in Business Jet, ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ, ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ, ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙΣ, ΑΜΥΝΑ, ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΑΠΟΨΕΙΣ, ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ, ΒΑΛΚΑΝΙΑ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΔΙΑΣΤΗΜΑ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΔΟΚΙΜΕΣ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ and tagged , , . Bookmark the permalink.

9 απαντήσεις στο Η νέα «Πτήση & Διάστημα» Ιουνίου 2016!

  1. Ο/Η Nick λέει:

    ΦΟΒΕΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ!!!!!!!

  2. Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

    Most προβοκατόρικο εξώφυλλο ever! Inbox για τα δικαιώματα μου…

  3. Ο/Η Ikarus λέει:

    Άλλοι κάνουν ασκήσεις με NH90 (Cold Blade 2016) και εδώ ακούγονται φωνές για πώληση τους…
    Αν όντως πουληθούν υπάρχει περίπτωση να αντικατασταθούν με άλλον τύπο;

    Και το νέο τεύχος φαίνεται καταπληκτικό!

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Από το ακούγονται φωνές ώς το πουλιούνται υπάρχει μια τεράστια απόσταση. Το πιο «επικίνδυνο» είναι να υπάρξει κανένας νέος συμβιβασμός με την κατασκευάστρια εταιρία λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των δόσεων από τον οποίο θα βγούμε με την παρηγοριά «ανταλλακτικών και υποστήριξης» για τα υπάρχοντα και μη παραλαβή άλλων, που θα είναι βέβαια πολλαπλή απώλεια.

  4. Ο/Η ariseagle λέει:

    Στο άρθρο σας «v for viper» του τρέχοντος τεύχους κάνετε λόγο για νέο υπολογιστή αποστολής MMC7000AH. Μιλάμε για νέο υπολογιστή ή αναβάθμιση λογισμικού του. Ρωτάω πάντα από ενδιαφέρον για την ελληνική περίπτωση, γιατί έτσι θα έμεναν πλεονασματικοί MMC7000M4 από τα F-16 ADVANCED. Επίσης πολύ καλή δουλειά και σε αυτό το τεύχος και αναμένουμε την 2η δέσμη που θα φορά του εκσυγχρονισμούς στο επόμενο τεύχος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s