Γαλλικοί «Αντικατοπτρισμοί», Βελτιστοποίηση αξιοποίησης

M2000AdlA 361Σε έναν συμβιβασμό επιχειρησιακών αναγκών και εθνικών προτεραιοτήτων από τη μια, και οικονομικών δυνατοτήτων που περιορίζονται από την αδυσώπητη ευρωπαϊκή κρίση από την άλλη, η Γαλλική Αεροπορία προσπαθεί να περάσει τις συμπληγάδες στρεφόμενη σε περαιτέρω αξιοποίηση των Mirage 2000. Το πλαίσιο όμως αποκαλύπτει και όλες τις δυνατότητες βελτιστοποίησης στην αξιοποίηση των «Αντικατοπτρισμών» της Dassault.

Στο τεύχος μας που κυκλοφορεί (Π&Δ Νο 361, Ιούνιος 2016)

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
This entry was posted in ΑΜΥΝΑ, ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ and tagged , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο Γαλλικοί «Αντικατοπτρισμοί», Βελτιστοποίηση αξιοποίησης

  1. Ο/Η giannis λέει:

    Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσίαζε το άρθρο για τα Γαλλικά Mirage-2000. Πρόσφατα έπεσα τυχαία στην ιστοσελίδα της Armee de l’ air στη γαλλική Wikipedia (https://fr.wikipedia.org/wiki/Arm%C3%A9e_de_l'air_fran%C3%A7aise#cite_ref-assemblee-nationale_57-0 ), όπου παρουσιάζονται ποσοστά διαθεσιμότητας των περισσοτέρων τύπων (μαχητικών, μεταγωγικών κλπ.) κατά τις ημερομηνίες της 31.12.2012 και 31.12.2013, που προφανώς δημοσιεύτηκαν στον τύπο κατόπιν σχετικής κοινοβουλευτικής ερώτησης (έτσι κατάλαβα από την αντίστοιχη υποσημείωση, δεν γνωρίζω γαλλικά). Τα ποσοστά είναι – αρνητικά – εντυπωσιακά (κάτω από 50% όλοι οι τύποι, ελάχιστα πιο πάνω μόνο τα AWACS και τα μικρά μεταγωγικά CN-235 και ΤΒΜ-700), γεγονός που αντανακλά προφανώς τα αποτελέσματα των οικονομικών περικοπών, εξαιτίας της πρόσφατης οικονομικής κρίσης που άγγιξε σε κάποιο βαθμό και τη Γαλλία. Υπ’ αυτό το πρίσμα ξενίζει η αναφορά στο άρθρο του περιοδικού ότι η διαθεσιμότητα του Mirage-2000D έφθανε το 86%, εκτός και αν έκτοτε έχουν αλλάξει σημαντικά τα δεδομένα προς το καλύτερο.
    Με το ίδιο σκεπτικό, αναρωτιέμαι τι αξία και τι πιθανότητες υλοποίησης έχουν οι προτάσεις των Γενικών Επιτελείων προς την πολιτική ηγεσία για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών F-16 και Mirage-2000, που παρουσιάσατε στο άρθρο που δημοσιεύτηκε στο τελευταίο τεύχος, όταν τα διατιθέμενα κονδύλια δεν επαρκούν για τη στοιχειώδη συντήρηση του συνόλου των πτητικών μέσων των ΕΔ, αν δώσουμε βάση στα κατά καιρούς δημοσιεύματα σχετικά με τα ποσοστά διαθεσιμότητας (διαβάζουμε για 3-4 C-130, αντίστοιχο αριθμό Super Puma, μονοψήφιο αριθμό Τ-6Α κλπ.). Θα ήταν νομίζω εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρουσιάζατε ένα σχετικό ρεπορτάζ στο περιοδικό, για να μπορέσουμε και εμείς – που μπορεί να ξέρουμε απέξω τους αριθμούς κάθε τύπου αεροσκάφους που διαθέτουμε, όπως καταγράφονται στους πίνακες – να έχουμε μία άποψη της καθημερινής (δυστυχώς φαντάζομαι οικτρής) πραγματικότητας.

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Το θέμα της διαθεσιμότητας είναι κάτι… πολύ σχετικό. Η διαθεσιμότητα των Mirage 2000D-R2 κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα τα τελευταία χρόνια. Αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα για τα Mirage 2000D-R1.
      Στοιχεία για διαθεσιμότητες αεροσκαφών της ΠΑ δεν υπάρχουν διαθέσιμα. Αποτελούν από τα (λίγα) πράγματα που (πρέπει να) παραμένουν απόρρητα. Όσον δεν αφορά τους εκσυγχρονισμούς (αν και υπάρχει κάποιο δίκιο σε αυτά που λέτε) στόχος είναι και η αύξηση της διαθεσιμότητας που σήμερα επηρεάζεται από την παλαιότητα του υλικού.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s