Mirage 2000I σε FOC

M2000IsΤελική επιχειρησιακή δυνατότητα (Final Operational Capability) επέτυχαν τα ινδικά Mirage 2000I, ενάμιση περίπου χρόνο μετά την παράδοσή τους από την Dassault στην Γαλλία υπό καθεστώς IOC. Την διαδικασία, που περιλαμβάνει και την εγκατάσταση ινδικής προέλευσης υποσυστημάτων και όπλων έχει αναλάβει η HAL, που συνεχίζει (με αργούς ρυθμούς, περίπου ένα κάθε μήνα) τον εκσυγχρονισμό περαιτέρω αεροσκαφών.

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
This entry was posted in ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ and tagged , . Bookmark the permalink.

10 απαντήσεις στο Mirage 2000I σε FOC

  1. Ο/Η Nικος λέει:

    Τα δικά μας δίλιτρα θα έχουν την τύχη των mirage F1? Θα απαξιωθούν πριν την ώρα τους?! ….. Μάλλον!!

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Ας μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Τα Mirage F.1 –μαχητικά δεύτερης γενιάς- που σήκωσαν το βάρος της Μάχης του Αιγαίου για σχεδόν 30 χρόνια. Εξάντλησαν τα όρια δομικής ζωής τους και η αποτελεσματικότητά τους σε περιβάλλον μαχητικών τρίτης γενιάς, όπως αυτό που υπήρχε ήδη στο Αιγαίο στις αρχές της δεκαετίας του 90, δεν δικαιολογούσαν επιχειρησιακά την παραμονή τους σε χρήση αλλά ούτε και τον εκσυγχρονισμό τους. Αυτή είναι η αλήθεια, εάν θέλουμε να την αντιμετωπίζουμε κατάματα και χωρίς συναισθηματισμούς. Τα M2000EGM/BGGM είναι μια άλλη περίπτωση με όλο και περισσότερες αντιστοιχίες (σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της αρχικής απόφασης του 1986μ, της διαβόητης «Αγοράς του Αιώνα» -λέμε τώρα). Επί αυτού όμως πολλά περισσότερα, σύντομα.

  2. Ο/Η Nikolaos λέει:

    Τα δικά μας -5 μπορούν να πάρουν το σκοπευτικό επί κάσκας του Ραφάλ; Αν ναι, γιατί δεν το κάνουμε; Δεν μπορεί να έχει τόσο σημαντικό κόστος, και κάνει μεγάλη διαφορά στην εναέρια μάχη. Για τα μη εκσυγχρονισμένα; Δεν μπορεί η ΕΑΒ να αγοράσει τα απάρτια και να κάνει την ολοκλήρωση η ίδια; Οι τιμές που αξιώνει ο κατασκευαστής είναι εξωπραγματικές, αλλά και η απαξίωση 20 αεροσκαφών με σημαντική εναπομένουσα δομική ζωή και επίκαιρες ακόμη κινηματικές επιδόσεις αδιανόητη.

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Το Rafale δεν εχει προς το παρόν σκοπευτικό επί κάσκας. Θα έχει ίσως στο μέλλον και μάλλον όχι σύντομα για τα γαλλικά αεροσκάφη. Σχετικά με τους εκσυγχρονισμούς προφανώς αγνοείτε τις τεχνικές διαδικασίες. Δεν παίρνεις απλά απάρτια και τα συναρμολογείς. Και τα απάρτια ποιανού κατασκευαστή; Τα ηλεκτρονικά μάχης ενός μαχητικού είναι ένα κλειδωμένο σύστημα που μόνο ο κατασκευαστής κρατά τα κλειδιά. Διαφορετικά κάνεις αυτό που κάνουν οι Ισραηλινοί: πετούν τα πάντα και δημιουργούν την δική τους υποδομή. Η συνταγή βέβαια δεν είναι πάντα επιτυχημένη. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι «καις -όλες- τις γέφυρες με τον αρχικό κατασκευαστή και για ότι αυτό σημαίνει για τον υπόλοιπο σχετικό εξοπλισμό που διαθέτεις.

      • Ο/Η Nikolaos λέει:

        Μιλώ για τα ίδια ακριβώς των -5 Mk.2. Εκτός ίσως κάποιων που είναι πλέον εκτός παραγωγής. Αυτά που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής. Η διαλειτουργικότητά τους είναι ήδη πιστοποιημένη. Ούτε νέο λογισμικό χρειάζεται να γραφεί. Δεν έχω ψευδαισθήσεις: Αν επιλέγαμε ελεύθερα απάρτια και τα ολοκληρώναμε μόνοι μας, θα τελειώναμε 10 χρόνια αφού θα είχε λήξει το όριο δομικής ζωής των α/φ, ακόμη και με το μισό ΕΜΠ στην ομάδα. Απλώς βλέπω έναν κατασκευαστή που διαχρονικά πουλά πανάκριβα μια πολύτιμη αναμφίβολα παροχή (την πολιτική αξιοπιστία: Δεν επιβάλλει ποτέ εμπάργκο, πουλούσε σε Ν. Αφρική, Χιλή, Ιράκ ως τον Αύγουστο του 1990, στη Λιβύη ενώ ήταν σε πόλεμο με τη Γαλλία στο Τσαντ), και αναζητώ έναν τρόπο να συρρικνωθεί το κόστος.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Γιατί έχετε την εντύπωση ότι ο (ΓΑΛΛΟΣ) κατασκευαστής θα πουλήσει τα απάρτια (ίσως μας κάνει δώρο και τους πηγαίους κώδικες) για κάνουμε το ίδιο έργο που μας προτείνει… φθηνότερα; Ειλικρινά αδυνατούμε να καταλάβουμε το σκεπτικό σας. Που το έχετε δει να συμβαίνει αυτό; Αν ψάχνετε να μειώστε το κόστος, πρώτον ψάχνετε σε λάθος μέρος και… ψάχνετε άδικα! Λυπόμαστε που σας απογοητεύουμε αλλά ο κόσμος των στρατιωτικών εκσυγχρονισμών δεν δουλεύει έτσι. Δεν δούλευε ποτέ, δεν δουλεύει σήμερα και δεν θα δουλεύει ουτε στο μέλλον.

      • Ο/Η manolis λέει:

        Χαρακτηριστικο παραδειγμα μη επιτυχημενης Ισραηλινης συνταγης , που oμως εκαψε και την ΠΑ, ειναι η ιστορια αναβαθμισης του πρωτου εξομοιωτη των F-16C bl30.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Ας μην ανοίξουμε το στόμα μας…

      • Ο/Η manolis λέει:

        Μα γιατι, ανοιξτε το…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s