Συντριβή 777 στο Ντουμπάι

ΑΝΑΝΕΩΣΗ

Ένας πυροσβέστης έχασε τη ζωή του στην προσπάθεια κατάσβεσης της φωτιάς, ενώ υπήρξαν και 21 τραυματισμοί κατά την εκκένωση του αεροπλάνου.

——————————————————-

Σύμφωνα με πληροφορίες το πλήρωμα δεν ανέφερε κάποιο πρόβλημα στον Έλεγχο Εναερίου Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) και ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για προσγείωση. Δυο λεπτά αργότερα το αεροσκάφος ζήτησε go around και του δόθηκαν οδηγίες για άνοδο στα 4.000 πόδια.

emirates_b777

(Φωτογραφία dotEmirates)

Νεώτερες πληροφορίες σχετικά με το περιστατικό ανατρέπουν το αρχικό σκηνικό και αναφέρουν πλέον ότι το Boeing 777-300 της Emirates Airlines συνετρίβη τον διάδρομο του διεθνούς αεροδρομίου του Ντουμπάι στην διάρκεια απόπειρας ματαίωσης της προσγείωσης.

Το αεροπλάνο (A6-EMW) με 282 επιβάτες και 18μελές πλήρωμα βρισκόταν στην τελική προσέγγιση στον διάδρομο 12L όταν στις 12:41 (τοπική ώρα) ο πιλότος του επιχείρησε να εκτελέσει go around για άγνωστους ακόμη λόγους, ανασύροντας τα σκέλη προσγείωσης και υλοποιώντας (κατά τα φαινόμενα) TOGA (Take-Off/Go-Around). To μεγάλο επιβατικό όμως δεν κέρδισε ύψος και χτύπησε στον διάδρομο με αποτέλεσμα να σημειωθεί έκρηξη και να ξεσπάσει φωτιά. Παρόλα αυτά το σύνολο των επιβαινόντων βγήκε από το αεροσκάφος.

 

Boeing 777 πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση  στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι, λίγο πριν από τις 13:00 τοπική ώρα, προερχόμενο από την Ινδία, όταν στο αεροπλάνο εκδηλώθηκε φωτιά εν πτήση, πιθανότατα μετά από καταστροφική αστοχία του ενός κινητήρα. Οι 275 επιβαίνοντες εκκενώθηκαν έγκαιρα, αν και αναφέρονται αρκετοί τραυματισμοί.

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
This entry was posted in ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ and tagged , . Bookmark the permalink.

6 απαντήσεις στο Συντριβή 777 στο Ντουμπάι

  1. Ο/Η Κωστας Phantom Phixer λέει:

    video/1

  2. Ο/Η Πορτοκάλης Αλέξανδρος λέει:

    Φυσικά, δεν κάνω τον ειδικό/εμπειρογνώμωνα, αλλά αν ο χειριστής αναγκάστηκε σε go-around, το πιο πιθανό είναι να υπηρξε κάποιο πρόβλημα (π.χ. πέδησης, σε αναστρωφέα ώσης κ.α.), χωρίς φυσικά να αποκλείεται κάποια αβλεψία από τους χειριστές.
    Συνεπώς, αν δεν έχουμε περίπτωση ανθρώπινου λάθους, το περιστατικό προστίθεται στα άλλα πρόσφατα περιστατικά με «πρωταγωνιστή» το 777.

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Τη στιγμή αυτή και με τα στοιχεία που υπάρχουν κανένα σενάριο δεν μπορεί να αποκλειστεί. Αυτό που (μάλλον) ισχύει είναι ότι το αεροπλάνο δεν είχε κάποιο πρόβλημα έως και την τελική φάση της προσέγγισης. Από εκεί και ύστερα όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά.

  3. Ο/Η Ελληνοκύπριος λέει:

    Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί ο κυβερνήτης να κάνει go around. Ότι πρόβλημα και να υπήρχε δεν ήταν προτιμώτερο ,και εφ’οσον το αεροσκάφος ήταν τόσο κοντά στον δίαυλο, να προσγειωνώταν; Το να ανέβει πιο ψηλά δεν θα ήταν πολύ πιο επικίνδυνο;

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Όχι, προφανώς και «δεν θα ήταν προτιμώτερο να προσγειωθεί ότι πρόβλημα και να αντιμετώπιζε».

  4. Ο/Η Tango Alpha λέει:

    Νομίζω ότι μπορούμε να αποκλείσουμε την τρομοκρατική επίθεση. Κάποιες πληροφορίες μιλούν είτε για διάτμηση ανέμου (wind-shear πιο απλά) ή και μια αναφορά ότι ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας ενημέρωσε το πλήρωμα ότι δεν είχε κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης. Τέλος κάποιοι επιβάτες αναφέρουν μια αγγελία για «πρόβλημα με το σύστημα προσγείωσης και την εκτέλεση αναγκαστικής προσγείωσης» λίγο πριν την άφιξη στο Ντουμπάι.
    Αρα δυο παρατηρήσεις:
    Είμαστε βέβαιοι ότι το σύστημα ανασύρθηκε και όχι ότι κατέρρευσε όπως στο όμοιου τύπου αεροσκάφους της British Airways το 2008 που έχασε και τους δυο κινητήρες ενώ ήταν στην τελική στο Χίθροου – μετά την αποτυχημένη προσπάθεια για επανάκληση (go-around);
    Αρα με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία ότι προέκυψε συνέβη στη διαδικασία της προσγείωσης: είτε το πλήρωμα δεν είχε σταθεροποιήσει το αεροσκάφος και αποφάσισε να κάνει go-around το οποίο δεν εκτελέσθηκε σωστά είτε οι καιρικές συνθήκες άλλαξαν δραματικά καθιστώντας το σχεδιασμό της προσγείωσης λανθασμένο. Και οι δυο θεωρίες έχουν κάποια κενά καθώς το πλήρωμα επέστρεφε στη βάση του με τις συνήθεις καιρικές συνθήκες (άρα ο παράγοντας του αιφνιδιασμού δεν μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο) ενώ η εταιρεία δεν πιέζει τα πληρώματα να αποφεύγουν τα go-around. Από την άλλη πλευρά αυτή η άσκηση γίνεται στον εξομοιωτή με ένα κινητήρα μόνο άρα η εκτέλεση της με δυο κινητήρες εν λειτουργία ίσως δημιουργεί κάποια θέματα εξοικείωσης στους χειριστές.
    Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κυβερνήτης ήταν υπήκοος των Εμιράτων και ο συγκυβερνήτης Αυστραλός που δημιουργεί ενδιαφέροντα ζητήματα τόσο στο CRΜ όσο και στη διερεύνηση του συμβάντος.
    Τέλος το συγκεκριμένο περιστατικό καθιστά το 777 το αεροσκάφος με το υψηλότερο δείκτη παθητικής ασφάλειας (από το συμβάν στο Σαν Φραντζίσκο μέχρι τη φωτιά τον προηγούμενο μήνα στη Σιγκαπούρη). Αν εμπλακείς σε ένα συμβάν κοντά στο έδαφος είναι το αεροσκάφος μέσα στο οποίο θέλεις να είσαι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s