Και με «σφραγίδα» IOC, Φωτογραφία της Ημέρας

F35IOC

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
Εικόνα | This entry was posted in ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ. Bookmark the permalink.

29 απαντήσεις στο Και με «σφραγίδα» IOC, Φωτογραφία της Ημέρας

  1. Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

    Ε άμα είναι έτσι, γρήγορα τηλέφωνο τον κύριο ντένη να παραγγείλουμε…

  2. Ο/Η ariseagle λέει:

    Μιας και αναφέρθηκε, κανένα νέο για upgrades;

  3. Ο/Η Nikolaos λέει:

    Αν και η ιστορία του άδοξου τέλους του F-4E με διαψεύδει ήδη φαντάζομαι (παραγόταν ως το 1979 για την Ν. Κορέα και το Ιράν στις ΗΠΑ και ως το 1981 τοπικά στην Ιαπωνία χωρίς καν HUD – Harrier & A-7D/C/E είχαν από το 1969 ήδη – και με απηρχαιωμένο ραντάρ,προφανώς για να μην ανταγωνιστεί το ομόσταυλο F-15 Eagle), διερωτώμαι αν θα υπήρχε αγορά για ένα Super Falcon, με AESA όπως το -V, αλλά με έναν κινητήρα της τάξεως των 33.000-35.000 λιβρών και κάποιας έκτασης sensor fusion εφαρμογές από το F-35. Πιστεύω ότι δεν θα ήταν αδιάφορο για έθνη που αντιμετωπίζουν υπαρκτή απειλή και ενδεχόμενο πραγματικών και παρατεταμένων τακτικών αεροπορικών επιχειρήσεων (όχι δηλαδή 2 αεροσκάφη φυλακής για τη μικρή εθνική επικράτεια, 4 για εκπαιδευτικό έργο, 4 σε συντήρηση και 4 στο κυνήγι του καμηλιέρη με λογής πολυεθνικές δυνάμεις), και θα ήταν (λόγω μεγέθους – άρα εμβέλειας – και τεραστίας ποικιλίας πιστοποιημένων όπλων) μάλλον αρκετά ανώτερο του JAS-39E/F.

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Το F-4E παραγόταν μέχρι το 1979 για την Ελλάδα και την Τουρκία μόνο.🙂 Δεν υπήρχε θέμα ανταγωνισμού Phantom και F-15 από τη στιγμή που το δεύτερο προσφέρθηκε για εξαγωγή (για πρώτη φορά στον Σάχη). ΓΙα το Super Falcon έχετε δίκαιο. Η Lockheed Martin κατ’ αρχήν θα διατηρήσει την γραμμή παραγωγής ανοικτή όσο μπορεί και πρόσφατα έχει αφήσει να εννοηθεί ότι θα υπάρξει και άλλη πρόταση πέραν του F-16V, κάτι που βέβαια εξαρτάται από την αγορά και την «κρίσιμη μάζα δυνητικών πελατών/αεροσκαφών» που θα συγκεντρωθεί. Το Gripen E/F «ανακαλύπτει σε αυτό τον τομέα τον τροχό». Αν βέβαια δεν υπάρχει F-16 τότε προφανώς έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

      • Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

        Δεν νομίζω ότι το NG ανακαλύπτει τον τροχό διότι είναι συμβατό με όλα τα οπλικά συστήματα και τα «ηλεκτρονικά του» σαφώς ανώτερα από το Viper που όσο να πεις..δεν πρόκειται προς το παρόν να υπονομεύσει τον κουβά, με μία super έκδοση του falcon..μάλλον.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Ότι και να είναι το NG (που δεν είναι δηλαδή) για μας ξανα-μανα- ανακαλλυπτει τον τροχό. Ίσως για άλλες χώρες όχι. Α και κάτι άλλο. Με τα ρέστα που θα περισσέψουν από τα Gripen να επαναπιστοποιήσουμε και το οπλοστάσιο των πυραύλων της ΠΑ🙂 (εδώ δεν έχουμε να περάσουμε απένταντι…)

      • Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

        Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε. Τι να πιστοποιήσει από την Π.Α.?Μόνο ο MICA είναι προς το παρόν εκτός που σιγά τον κόπο που θα κάνουν για να τον εντάξουν και αυτόν. Σε περίπτωση που σας διαφεύγει το οπλοστάσιο και τα παρελκόμενα του NG βλ. http://saab.com/globalassets/commercial/air/gripen-fighter-system/evolution/greipen_e_weapon_2340_modif.jpg
        Ασφαλώς και δεν μιλάμε για αγορά…προς το παρόν… εν ευθέτω χρόνω.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Μας παρεξηγήσατε (μάλλον ο νους τρέχει αλλού). Για επαναπιστοποίηση (επέκταση ορίου ζωής) του οπλοστασίου της ΠΑ μιλούσαμε. Το… ευχολόγιο της Saab ασφαλώς και το έχουμε υπόψη, αλλά είναι… άσχετο. Στο «εν ευθέτω χρόνω» σίγουρα διαφωνούμε. Δεν έχει απολύτως κανένα νόημα 10 χρόνια από σήμερα να ανακαλύψουμε και πάλι στον τροχό (έστω και σουηδικό).

      • Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

        Ευχολόγιο? Για διαφώτιστε τον λαό.Στο γνωστό θέμα με το οπλοστάσιο αναφερόσασταν..Τώρα εάν σε 10 χρόνια κοιτάξουμε για 1 μοίρα ασφαλώς και δεν κοιτάμε το NG αλλά κάτι όπως αυτό που έγραψα σε σχόλιο που απαντήσατε εχθές σε άλλο ποστ. Όπως γράφω με κάθε ευκαιρία, ψάχνω για το γαϊδούρι της Π.Α. και αυτό το έχω βρει προς το παρόν στο NG.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Προφανώς και δεν είναι τα πιστοποιημένα όπλα αλλά δυνητικά προς πιστοποίηση.
        ΓΙα τα υπόλοιπα θα επανέλθουμε σύντομα γιατί τα γράφουμε αυτή τη στιγμή και για το επόμενο τεύχος μας.

    • Ο/Η 4 Horsemen λέει:

      Πολύ σημαντικό το post του Nikolaos, ιδιαίτερα στο σημείο: «…για έθνη που αντιμετωπίζουν υπαρκτή απειλή και ενδεχόμενο πραγματικών και παρατεταμένων τακτικών αεροπορικών επιχειρήσεων (όχι δηλαδή 2 αεροσκάφη φυλακής για τη μικρή εθνική επικράτεια, 4 για εκπαιδευτικό έργο, 4 σε συντήρηση και 4 στο κυνήγι του καμηλιέρη με λογής πολυεθνικές δυνάμεις)…». Αλλά ακόμα και γι’ αυτά τα 2+4+4+4=14 αεροσκάφη, θα χρειάζονταν (στην αναλογία της αγοράς της Ινδίας) 3,5 δις ! Αν λοιπόν αντί για 14 Rafale, υπήρχε η δυνατότητα να αγοραστούν π.χ. 30 F-16V με τα ίδια χρήματα, θα ήταν σίγουρα πολύ πιο ελκυστικό.

      • Ο/Η Nikolaos λέει:

        Αγαπητέ 4 Horsemen,
        σας ευχαριστώ για τη συμβολή. Για την Αίγυπτο έχει σαφώς νόημα, γιατί της προσδίδει δυνατότητες που οι ΗΠΑ της αποστερούν (MICA, SCALP, METEOR), ενώ είναι αναμφίβολα (εξ επόψεως εμβελείας και φορτίου) Strike Eagle σε μικρή διαφορά κλίμακας, οπότε προσδίδει εξ αντικειμένου αποτρεπτικές/υποστρατηγικές ικανότητες σε μια χώρα που κατά παράδοση αξιώνει την ηγεσία του αραβικού κόσμου. Αυτό όμως καθίσταται δυνατό διότι η υπέρογκη ετήσια αμερικάνικη στρατιωτική βοήθεια (δέσμευση των συμφωνιών του Camp David για τη σύναψη ειρήνης με το Ισραήλ) της επιτρέπει έναν τεράστιο στόλο F-16, με τον οποίο καλύπτεται επαρκέστατα και με ήπιο λειτουργικό κόστος το 90% των επιχειρησιακών της απαιτήσεων. Αν οι ΗΠΑ παρέδιδαν στην Αίγυπτο ΑΙΜ-120, AGM-158 JASSM και μερικά KC-135R, δεν νομίζω ότι θα συζητούσε κανείς για Rafale, εκτός ίσως από το φόβο του εμπάργκο, που είναι πολύ σχετικό ζήτημα (η δέσμευση των ΗΠΑ είναι σοβαρή και θεμέλιος λίθος της ειρήνης στην περιοχή, και θα λυθεί μόνο αν αναβιώσει η εμπόλεμος με το Ισραήλ, πράγμα απίθανο. Και τότε βέβαια τα 24 Ραφάλ δεν θα σώσουν την παρτίδα …). Η Ινδία, αντίθετα, ΕΧΕΙ ήδη τέτοιο αεροσκάφος, το Su-30 MKI! Σε τεράστιους αριθμούς! Χρειάζεται κάτι στην κλάση των F-16/Gripen για να αντικαταστήσει τις θάλασσες των MiG-21, -27 & Jaguar. Αλλά εκεί προφανώς γίνεται αρπαχτή σε κλίμακα που ούτε να φανταστούμε μπορούμε …

    • Ο/Η ΔΝΤ λέει:

      Προβλεπω »νεκρανασταση» του F-16XL με στανταρ ρανταρ ΑΕΣΑ, εσωτερικες αποθηκες μεταφορας οπλισμου (τουλαχιστον για αποστολες Α/Α), Λινκ-16, συμμορφες καυσιμου, ΙΡΣΤ, κινητηρα Φ135 και λοιπα εξωτικα »καλουδια», αλλιως κινεζικα υποκαταστατα…
      Ερωτηση 1: Το NG μπορει να πιστοποιηθει για ΜΙΚΑ,ΕΞΟΣΕΤ και AFDS?
      Ερωτηση 2: Τα Littenig pod μπορουν να αξιοποιηθουν απο τα F-16?

  4. Ο/Η Nikolaos λέει:

    Αυτά είναι καλά νέα.
    Για την ιστορία, τα τελευταία καινούργια F-4E παραδόθηκαν στη Ν. Κορέα τον Οκτώβριο του 1979, ενώ μια κατασκευασμένη παρτίδα RF-4E για το Ιράν δεν παραδόθηκε ποτέ. Ήταν λοιπόν πράγματι οι τελευταίοι πελάτες (πλην Ιαπωνίας, που αγοράζει πάντα με διαφορά φάσεως μιας δεκαετίας, από δική της συμπαραγωγή). Παραδόσεις Ελλάδας και Τουρκίας είχαν ολοκληρωθεί το 1978.

    • Ο/Η manolis λέει:

      Υπαρχει ενα μπερδεματακι γιατι εχουν εμφανιστει serials απο 80-ΧΧΧΧΧ , το οποιο βγαινει απο το ετος υπογραφης της προμηθειας και δημιουργει την εντυπωση οτι F-4E κατασκευαζοταν τουλαχιστον εως το 1980. Δεν ειναι ετσι ομως, απλα τα κορεατικα 78-αρια για αγνωστο λογο παραδοθηκαν με serials που ξεκινουν απο 80- .
      Η δευτερη δικη μας παρτιδα Φαντομ -τα επταρια- παραδοθηκαν εως και το 1979. http://www.millionmonkeytheater.com/F-4USAF.html

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Μανώλη μας πρόλαβες. Έτσι έχουν τα πράγματα. Αν δεν κάνουμε λάθος το τελευταίο Phantom που παραδόθηκε ήταν τουρκικό (όπως ήταν και το Νο 5000)

      • Ο/Η manolis λέει:

        Oχι, αν και το Νο 5000 ήταν οντως τουρκικό , το Νο 5057 και τελευταιο Legacy F-4E ολοκληρωθηκε στις 25 Oκτωβριου 1979 και εκλεισε τη γραμμη παραγωγης της MDD στο Saint Louis: ηταν το (USAF serial) No 78-0744 για τη ROKAF, στην οποια οταν παραδοθηκε εγραφε στην ουρα 80-744 , εξ’ου και η παρανοηση. Mη με μπερδευετε ομως με τα γιαπωνεζικα.

        Τα ελληνικα τελειωσαν παραδοσεις παραλληλα ή και αμεσως μετα τα τελευταια τουρκικα. Ομως οι τουρκοι συνεχισαν να παραλαμβανουν μτχ πρωην USAF F-4E όλη τη δεκαετια του ’80…
        Α, ΒΤW και το Νο 4000: http://static.thisdayinaviation.com/wp-content/uploads/tdia/2015/02/600x400xMcDonnell-Douglas-F-4E-69-7294-the-4000th-Phantom-II.jpg.pagespeed.ic_.gRqureWSxD-1.jpg

  5. Ο/Η Nikolaos λέει:

    Μια αεροπορική συζήτηση τότε μόνο αρχίζει και γίνεται πραγματικά εγκάρδια, όταν εκτρέπεται στο αγαπημένο χόμπυ όλων μας, τη φαντομολογία🙂 …
    Κατά τη «βίβλο» του William R. Peake («McDD F-4 Phantom II Production and Operational Data», ISBN 1 85780 190 3, έκδοση 2004), τελευταίο ελληνικό -Ε (block 66) είναι το 77-1760 (σκάφος 5042), πρώτη πτήση 28.11.1978, fly-away date 20.12.1978.
    Τα τελευταία όλων των -Ε που κατασκευάστηκαν στο St. Louis (εξαιρουμένων των -ΕJ δηλαδή που η Μιτσουμπίσι συνέχισε να παράγει τοπικά), σκάφη 5051-5068 (block 67), 78-0727 ως και 78-0744 ήταν για την Κορέα. Το τελευταίο έχει fly-away date 26.10.1979. Αμέσως πριν από αυτά, όντως υπάρχουν τρία ελληνικά φωτογραφικά που παραδίδονται άνοιξη του 1979.
    Για το μυστήριο με τα ιρανικά φωτογραφικά όψιμης παραγωγής που δεν παραδόθηκαν ποτέ θα επανέλθω. Το τελευταίο που πράγματι παραδόθηκε ήταν το 74-1736, σκάφος 4912, στις 30.3.1977.
    To πρόβλημα με την πενταψήφια αναγραφή του κωδικού (χωρίς ξεχωριστό το FY) είναι σύνηθες, αλλά έτσι και αλλιώς, δηλαδή και σωστό να ήταν, δεν αποκαλύπτει τη χρονιά παράδοσης, αλλά τη χρονιά στον προϋπολογισμό της οποίας ενεγράφη το κονδύλιο (στις ΗΠΑ δεν συμπίπτει με το ημερολογιακό έτος). Έτσι εξηγείται ότι πολλά F-111 έχουν κωδικούς από 68, αλλά παραδίδονται από το 1970 και μετά, λόγω των γνωστών προβλημάτων.
    Εκεί που σηκώνω τα χέρια ψηλά είναι με τους ουραίους κωδικούς της Ιαπωνίας … Εκεί απλώς απολαμβάνω τα κάμο (και το υπερθέαμα, -Ε να κατεβάζουν φλαπς χείλους προσβολής για απογείωση εν έτει 2016 …) ….

    • Ο/Η manolis λέει:

      Μμμμ, φαντομολογια, αυτη ειναι ευχαριστη καλοκαιρινη κουβεντα. Με την αδεια της, εχμ, διευθυνσης , 2 φαντομοκουιζαρες που δυσκολα επιδεχονται google image search:
      1) Bρειτε τον ακριβη ρολο του pod:

      http://s275.photobucket.com/user/SPOOK_ZACHOS/media/015127.jpg.html

      2) Αφου πραγματι το c/n 5057 ειναι το τελευταιο Φαντομ του Saint Louis, γιατι το εργοστασιο φερεται να εχει κατασκευασει 5068 αεροπλανα (αυτο ειναι του tsimuha)?

      • Ο/Η manolis λέει:

        Αν δεν φαινεται η φωτο στο 1:

      • Ο/Η pvayionas λέει:

        απάντηση για το (1) : EROS collision avoidance system pod. Να υποθέσω ότι η φωτογραφία είναι στην Αμερική σε πτήση δοκιμών?

      • Ο/Η Nikolaos λέει:

        Mc Donnell Douglas EROS II collision avoidance pod, σύνηθες σε πτήσεις δοκιμών προ παραδόσεως πέριξ του St. Louis. Φαντάζομαι πολύ χρήσιμο τη χρυσή εποχή του 1967, που το εργοστάσιο έβγαζε 50-80 Φάντομ το μήνα … Τι να μας πει και η ΕΣΣΔ με τις θάλασσες αλουμινίου στις πίστες🙂 … Πάντοτε ολίγον φουσκωμένες σε αριθμό για να ζητηθούν κονδύλια από το Κογκρέσσο βέβαια …
        Για το άλλο θα επανέλθω … Δεν ξέρω αν το Ιράν κρύβεται από πίσω (και τα περίφημα, χρυσοπληρωμένα και υπερπλήρως εξοπλισμένα RF-4E του) …

      • Ο/Η manolis λέει:

        Ναι , ειναι το EROS pod, κατα καποιο προδρομος του TCAS! Χρησιμοποιουταν απο την MDD σε ολα τα μαχητικα παραωγης της που εκαναν πτητικες δοκιμες στο πεδιο της εταιριας.

  6. Ο/Η phantomlord λέει:

    Το τελευταίο από την Αμερικάνικη γραμμή παραγωγής ήταν για Νότια Κορέα.

  7. Ο/Η pvayionas λέει:

    Απάντηση στο φαντομοκουίζ Νο1 του Μανώλη : EROS collision avoidance system pod

    • Ο/Η manolis λέει:

      Σωστος, δες και απαντηση στον Nikolaos. Να το παρει το ποταμι για τα 5057 ή 5068 αεροπλανα κατασκευης Saint Louis?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s