Πτώση Apache της Αεροπορίας Στρατού (ΑΝΑΝΕΩΣΗ)

apst

(φωτογραφία αρχείου)

ΑΝΑΝΕΩΣΗ

Από το βίντεο που έχει δημοσιοποιηθεί (εδώ) φαίνεται ότι ο χειριστής του AH-64D πιθανότατα δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει ελιγμό αναστροφής που επιχειρούσε (διακρίνεται να τον ξεκινά καθώς διασχίζει την ακτή) σε πολύ χαμηλό ύψος χτυπώντας στην διάρκεια της εκτέλεσής του στον θάλασσα (προσοχή στο βίντεο εμφανίζεται το δεύτερο ελικόπτερο εγγύτερα του φακού να εκτελεί τέτοιο ελιγμό). Φυσικά σε αυτή τη φάση τίποτε δεν μπορεί να αποκλειστεί, συμπεριλαμβανομένης και της εμφάνισης κάποιου προβλήματος…

 

Σύμφωνα με πληροφόρηση του ΓΕΣ AH-64D που λάμβανε μέρος στην Εθνική Διακλαδική Άσκηση Μεγάλης Κλίμακας «ΣΑΡΙΣΑ» κατέπεσε νωρίτερα σήμερα. .

Το ελικόπτερο, αποτελούσε μέρος ζεύγους Apache που πραγματοποιούσε στις 09:00 προκαταρκτική δραστηριότητα στα πλαίσια της ΣΑΡΙΣΑΣ στην περιοχή του κόλπου του Στρυμόνα. Στη διαδικασία και ενώ το ζεύγος αποχωρούσε το ένα από τα δυο ελικόπτερα φέρεται να αντιμετώπισε πρόβλημα ισχύος για να πραγματοποιήσει στη συνέχεια προσθαλάσσωση. Αυτό έγινε σε πολύ μικρή απόσταση από την ξηρά και σε μικρό βάθος νερού, κάτι που επέτρεψε την έξοδο του πληρώματος. Καταβάλλονται προσπάθειες ανέλκυσης του Apache προκειμένου να διασωθεί ότι είναι δυνατόν και ίσως και η ανακατασκευή του.

Το πλήρωμα διασώθηκε και είναι καλά στην υγεία του.

Να σημειώσουμε ότι είναι η τρίτη απώλεια LongBow Apache που μειώνει τον αρχικό στόλο σε εννέα πλέον ελικόπτερα. Στο πρώτο περιστατικό του 2009 υπήρξε απώλεια του πληρώματος, ενώ στο δεύτερο το πλήρωμα διασώθηκε.

About ptisidiastima

Το blog του περιοδικού "Πτήση & Διάστημα"
This entry was posted in ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ, ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΡΑΤΟΣ ΞΗΡΑΣ and tagged , . Bookmark the permalink.

46 απαντήσεις στο Πτώση Apache της Αεροπορίας Στρατού (ΑΝΑΝΕΩΣΗ)

  1. Παράθεμα: Πτώση Apache της Αεροπορίας Στρατού (video) | Oxtapus *blueAction

  2. Ο/Η dimitrov λέει:

    Άντε … κούτσα κούτσα πέφτει το λειτουργικό κόστος των απάτσι ….
    Ευτυχώς δεν είχαμε θύματα.
    Τα ελικόπτερα του Μητσοτάκη τα έχουμε 25 χρόνια κι έχει πέσει μόνο 1 από λάθος χειρισμού νομίζω.
    Τα ελικόπτερα των Σημίτη-Τσοχατζόπουλου δεν τα έχουμε ούτε 10 χρόνια κι έχουν πέσει 3.
    Τυχαίο????????
    Κλαίμε και το ραντάρ ή όχι?

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Εντελώς τυχαίο θα λέγαμε!!!
      Για το ραντάρ δεν ξέρουμε ακόμη.

      • Ο/Η dimitrov λέει:

        Και μερικά νούμερα ακόμα για το….μεταφυσικό των εξοπλισμών. Από τα μαχητικά της αγοράς του αιώνα έχουμε χάσει 19. Τα πρώτα 10 στην πρώτη 10ετία υπηρεσίας τους. Από τα 40 του Μητσοτάκη μόλις 2! Το 1ο έπεσε , αν θυμάμαι καλά, 10 χρόνια μετά την ένταξη τους σε υπηρεσία. Στο μεταξύ είχαν ήδη πέσει 5 από τα εφ16 των Σημίτη-Τσοχατζόπουλου. Από τα εφ 16 του Καραμανλή όλα ζουν και βασιλεύουν κοντεύοντας στην 10ετία. Φοβερό ε;

      • Ο/Η npo λέει:

        @dimitrov
        Δεν νομίζω πως είναι μεταφυσικό το θέμα. Θέμα χρήσης, συστημάτων (σαν το GCAS ) και συσσωρευμένης εμπειρίας είναι (και δικής μας και του κατασκευαστή) , Πχ, block 50 δεν θα ξαναπέσει όπως έπεσε στην Ισπανία.

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Μιας και μιλάμε για την Ισπανία αντίστοιχο περιστατικό είχε συμβεί δυο φορές προηγουμένως και στο θέμα αυτό η ευθύνη του κατασκευαστή είναι μεγάλη.

  3. Εεε ρε ΓΚΑΝΤΕΜΙΑ που μας δέρνει. Δόξα το θεό σώθηκαν και οι δύο, γιατι διάβασα ότι ο ένας παραλίγο να πνίγει και τον απεγκλωβίσανε τελευταία στιγμή. Πάλι καλά να λέμε.

  4. Ο/Η Tango Alpha λέει:

    To ζήτημα είναι ότι έχουμε τρεις απώλειες αεροσκαφών. Αναρωτιέμαι αν υπάρχουν ομοιότητες με αυτό της Κύμης που έγινε πάλι νύκτα. Επίσης η θάλασσα τη νύκτα δύσκολα συγχωρεί όπως έγινε και με το MIRAGE 2000 στη Σκύρο – σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 19 χρόνια- αν και οι συνθήκες ήταν κάπως διαφορετικές. Υποθέτω όμως ότι από τα πρώτα στοιχεία κάποια μαθήματα πέρασαν στους ιπτάμενους των ενόπλων δυνάμεων. Με την ευκαιρία οι ιπτάμενοι της Αεροπορίας Στρατού περνάνε το σχολείο διαφυγής από αεροσκάφος σε νερό;

  5. Ο/Η STRATOS λέει:

    Καλά τα λες Dimitrov. Το μόνο ΑΗ-64A+ που είχε πέσει ήταν σε νυχτερινή άσκηση καταστολής πυροβολαρχίας Hawk (δηλαδή όχι από μηχανική βλάβη).
    Από τα Apache που είχε παραγγείλει το κλεφτοπασοκ , έχουμε χάσει ήδη 2 και ίσως και 1 τρίτο (αν δεν επισκευάζεται το σημερινό)..
    Ιδίως για τα πρώτα δύο, που είχαμε και απώλεια επίλεκτων χειριστών της Αεροπορίας Στρατού, θυμάμαι τότε που λέγαν ότι θα ζητήσουμε αποζημίωση από την κατασκευάστρια εταιρία με παράδοση καινούριων ελικοπτέρων για αντικατάσταση απωλειών ή υπογραφή follow on support (γιατί τα ελικόπτερα παραλήφθηκαν χωρίς υπογραφή FOS!!! )..

    https://ptisidiastima.wordpress.com/2011/08/07/%ce%ba%ce%ac%cf%84%ce%b9-%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%87%ce%b5%ce%b9-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b1-apache/

    Από τα μαχητικά της αγοράς του αιώνα χάθηκαν αρκετά αεροσκάφη στις ασκήσεις και στην εκπαίδευση (πρόβλημα που αντιμετώπισαν και άλλες αεροπορίες στην εισαγωγή μαχητικών 3ης γενιάς)… το πρόβλημα εκεί ήταν με υπερβάσεις κόστους (τρέναραν τις διαπραγματεύσεις και τελικά τα παραγγείλαμε στην διπλάσια τιμή), τα μαχητικά παραλήφθηκαν χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας και βλήματα BVR.
    Και από τα 5 F-16 block 52 που έχουν πέσει, τα 4 είναι από ατύχημα και μόνο 1 από μηχανική βλάβη (υπόθεση που διερευνάται)…. Και εδώ τα αεροσκάφη απέκτησαν σύστημα αυτοπροστασίας 10+ χρόνια μετά την παραλαβή τους..

    • Ο/Η dimitrov λέει:

      Και για να το συνεχίσω αλλιώτικα λαμβάνοντας αφορμή από το σχόλιο … πήραμε κανένα φράγκο από την Boeing? Τους τρέξαμε στα δικαστήρια ή κοκοκοκο? Επίσης οι «μαγκιές» του Βασιλάκου έπαιξαν άραγε ρόλο? Από κάθε άποψη. Αν πάλι θυμάμαι καλά …. π.χ. κάναμε 2-3 χρόνια και – για να τα παραλάβουμε. Ποιές ήταν οι συνθήκες φύλαξης και συντήρησης μέχρι την παραλαβή από τον ΕΣ?

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Το θέμα για την απώλεια του δεύτερου «Delta» βρίσκεται σε δικαστική εξέλιξη. Όποια και αν ήταν η φύλαξη τα ελικόπτερα επιθεωρήθηκαν, επισκευάστηκαν από φθορές και πέρασαν από διαδικασία παραλαβής από τον ΕΣ που διήρκεσε πολλούς μήνες.

  6. Ο/Η Γιαννης λέει:

    Θα περιμενα σοβαροτερα, και όχι λαϊκίστικα σχολια από αναγνωστες τουτου του ιστοτοπου.Ατυχηματα συνεβαιναν και θα συνεχισουν να συμβαινουν οσο υπαρχουν οποιαδήποτε πτητικα μεσα.Το σημαντικο είναι ότι το υπερπολυτιμο πληρωμα διασωθηκε.Το αεροσκάφος παρεμεινε «σ’ ενα κομματι» και σε λιγο θα «μιλησει» για την αιτια που το οδηγησε στα ρηχα του κολπου των Βρασνων,και ισως τ’αποτελεσματα βοηθησουν ν’ αποφυγουν χρηστες του τυπου αναλογες απώλειες.

  7. Ο/Η Κωστας Phantom Phixer λέει:

  8. Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

    Μ΅&#$%κ*δεν συγχωρούνται, κανόνας απαράβατος…

  9. Ο/Η Faethon λέει:

    Νομίζω, χωρίς να είμαι ειδικός, οτι η φράση «δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τον ελιγμό» μάλλον τα λέει όλα.Ευτυχώς δεν χάθηκαν ανθρώπινες ζωές και η ζωή τα έχει αυτά, ειδικά στα αεροπορικά δρώμενα.Αφιερωμένο…

  10. Ο/Η aero2121 λέει:

    Οι ομοιότητες του σημερινού περιστατικού με τη πτώση στο βίντεο (πάλι από Apache) είναι τρομερές

  11. Ο/Η x-m λέει:

    Συμφωνώ με το Γιάννη. Δεν είναι το defencenet εδώ…..Ευτυχώς το πλήρωμα σώθηκε ,για τα υπόλοιπα υπάρχουν εντεταλμένοι να βρούν την άκρη.

  12. Ο/Η Ευστάθιος Παλαιολόγος λέει:

    Στο 0:06 του βίντεο της Ζούγκλας, όπως έχουν παρατηρήσει κι άλλοι, φαίνεται μια λάμψη στον αριστερό κινητήρα. Δεν με βοηθά η ανάλυση στην οθόνη μου, αλλά αν και μπορούσε να είναι το φως αποφυγής συγκρούσεων, εντούτις, μου φαίνεται ότι αφήνει (η λάμψη) πίσω ένα μικρό συννεφάκι.
    Δεν ξερω…

  13. Ο/Η ΑΡΗΣ λέει:

    Mushing is a temporary stall condition that occurs in helicopters when rapid aft cyclic is applied at high forward airspeeds. Normally associated with dive recoveries, which result in a significant loss of altitude, this phenomenon can also occur in a steep turn that will result in an increased turn radius. Mushing results during high g maneuvers when at high forward airspeeds aft cyclic is abruptly applied. This results in a change in the airflow pattern on the rotor exacerbated by total lift area reduction as a result of rotor disc coning. Instead of an induced flow down through the rotor system, an up flow is introduced which results in a stall condition on portions of the entire rotor system. While this is a temporary condition (because in due time the up flow will dissipate and the stall will abate), the situation may become critical during low altitude recoveries or when maneuvering engagements require precise, tight turning radii. High aircraft gross weight and high density altitude are conditions that are conducive to, and can aggravate mushing.

    Δεν θελω να κανω τον ξερολα, απλα παραθετω κατι που ισως εξεταστει και απο τους αρμοδιους. Απλα τροφη για σκεψη…

  14. Ο/Η panagiotis karapanagiotis λέει:

    σαν λάθος χειρισμός μου φαίνεται από το βίντεο

  15. Ο/Η panagiotis karapanagiotis λέει:

    τελικα αν δουμε στο 0,06 στο βιντεο φαινεται μια λαμψη στους κινητηρες ισως αυτο να ειναι το προβλημα που το εριξε τελικα

  16. Ο/Η GK λέει:

    Μου θυμιζει τον ελιγμο των Α7 σε αλλες εποχες, τοτε που ηταν στις δοξες τους!

    Το «μακροβουτι», απο το βιντεο, δειχνει να οφειλεται σε λαθος εκτιμηση του πιλοτου.

    Τωρα τι να «μαζεψεις» απο ενα ελικοπτερο που εχασε την ουρα στην «ριζα» της και πηγε «καπακι»: αυτο δυσκολα επισκευαζεται (εαν και οταν) και με σημαντικο κοστος.

    Τι να πεις. Ευτυχως που βγηκαν ζωντανοι!

  17. Ο/Η sid λέει:

    τα κομάντα βγάλανε τον κυβερνήτη …. του κάνανε ΚΑΡΠΑ στην βάρκα!

  18. Ο/Η κωστας λέει:

    Οντως υπαρχει λαμψη που δεν δικαιολογειται, προς το παρον τουλαχιστον.Ασχετα τωρα με αυτο φαινεται καθαρα οτι υπηρξε και ατυχια γιατι το συστημα πεδησης λειτουργησε σαν φρενο με αποτελεσμα να «τουμπαρει».Φαινεται καθαρα η προσπαθεια του χειριστη να σηκωσει το ελικοπτερο απο την κινηση του στροφειου σε πληρη εκταση προς τα επανω.Μην αποκλειουμε παντως να υπηρξε απωλεια ισχυος του ενος κινητηρα που σε τοσο μικρο υψος θα αιφνιδιαζε και τον καλυτερο χειριστη του κοσμου.

  19. Ο/Η Κώστας λέει:

    Εντυπωσιάζομαι που γίνεται μεταφυσική συζήτηση. Αν είναι να σχολιάζετε έτσι νόμίζω το defencenet είναι πιο κατάλληλος χώρος.

    Ιδού παρόμοιο περιστατικό.

  20. Ο/Η Ikarus λέει:

    Τα απάτσι που αποσύρει η Βρεττανία δεν θα μπορούσαν να μας ενδιαφέρουν δυνητικά;

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Η Βρετανία τα αποσύρει την περίοδο 2020-2023

      • Ο/Η Ikarus λέει:

        Έστω και τότε. Δεν είναι πολύ μακριά.
        Εδώ τα Άλφα υπηρετούν τόσα χρόνια… Η αντικατάσταση ή αναβάθμιση τους δυστυχώς δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει άμεσα.

        Δεν το θεωρείτε ρεαλιστικό;

      • Ο/Η ptisidiastima λέει:

        Στην Ελλάδα όλα είναι ρεαλιστικά και τίποτε. 5-7 χρόνια από σήμερα είναι πολύ δύσκολο να κάνει κανείς προβλέψεις.

      • Ο/Η dimitrov λέει:

        Και ούτε τότε θα έχουμε λεφτά να τα αγοράσουμε και να τα υποστηρίξουμε … Για την ακρίβεια είναι αμφίβολο αν θα μπορούμε να διατηρήσουμε τα υφιστάμενα. Παρεπιπτόντως αυτό κι αν είναι μεταφυσική συζήτηση! Όχι για defencenet αλλά για λιακό … Ο καιρός γαρ εγγύς …. (που θα έχουμε κονδύλια για την άμυνα)

    • Ο/Η ΔΝΤ λέει:

      Με τι $$$$ αδερφε? Ο τσαμπας πεθανε…

  21. Ο/Η Sly λέει:

    Εμένα πάλι, μου φαίνεται σαν να παρουσίασε βλάβη το ε/π και τη στιγμή που το αντιλήφθηκε το πλήρωμα, ο απότομος ελιγμός έγινε γιατί απέμεναν λίγα μόνο δευτερόλεπτα πτήσης και φυσικά, την αναπόφευκτη συντριβή θέλησαν να την δοκιμάσουν στο νερό και όχι στο έδαφος. Δεν ξέρω, μπορεί κάποιος να μου το επιβεβαιώσει ή να το απορρίψει;

    • Ο/Η ptisidiastima λέει:

      Δείτε την ανάλυσή μας στο τεύχος Οκτωβρίου και θα καταλάβετε

    • Ο/Η manolis λέει:

      Περιμενοντας την αναλυση της Πτησης και το πορισμα της ΑΣ (λεμε τωρα…) μια παρατηρηση: κανενας , μα κανενας πιλοτος ιπταμενου μεσου δεν «προτιμα» να πεσει στο νερο και οχι στην ξηρα διοτι δημιουργουνται προσθετοι κινδυνοι (βυθιση, πνιγμος) , για να μη μιλησουμε για τα εκρηκτικα, ενω και το σοκ της προσκρουσης, παρα τη γενικη πεποιθηση ΔΕΝ ειναι μικροτερο. Ηδη μαθευτηκε οτι ο 2ος πιλοτος σωθηκε στο παρα ‘5 απο πνιγμο , κι’αυτο επειδη ετυχε να ηταν διπλα και ετοιμοι οι καταδρομεις και το σκαφος λογω της ασκησης.

  22. Ο/Η Nikolas λέει:

    Καμια »φλόγα» δεν βγαίνει απο τον κινητήρα,πρόκειται για το δεξί anticollision light το οποίο βρίσκεται στο πισω μερος του κινητήρα (σχεδόν στην άκρη του), απο κει και πέρα ενα βιντεακι με πολυ καλύτερη λήψη του ελιγμού που κυκλοφορεί δείχνει ξεκάθαρα οτι καποια πράγματα δεν εγιναν οπως επρεπε στον συγκεκριμενο ελιγμό – προφανως και δεν μπορει ν’αποκλειστει η απώλεια ισχύος σε μια κατάσταση που χρειαζεται το 100% , συντομα θα ξερουμε, σε καθε περιπτωση οι χειρισμός τετοιων μηχανημάτων εμπεριέχει και καποιους κινδυνους/ρίσκα τα οποια η συντριπτική πλειοψηφία τα θεωρει δυστηχώς αντιστοιχα με το »τραβαω χειρόφρενο» στη στροφή.

    Υ.Γ Πολλά συγχαρητήρια στα βατράχια της Ζ’ΜΑΚ που απεγκλωβισαν και επανεφεραν με ΚΑΡΠΑ τον κυβερνητη ο οποιος ειχε χάσει τις αισθησεις του απο πνιγμο , ειναι κάτι που πέρασε στα ψηλά….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s